ap761

Jak być dobrym fotografem?

Chcę zarabiać na życie będąc zawodowym fotografem. Wydaje się to całkiem proste, prawda? Zaoszczędzić trochę pieniędzy, kupić aparat, a może kilka obiektywów. Być może nawet wydać na statyw i pewnego rodzaju fantazyjne lampy błyskowe. Jak na razie dobrze. I co teraz? Właściwie możesz wciąć aparat w dłoń i zacząć fotografować wszystko, co widzisz. A może jesteś zainteresowany tworzeniem obrazów obiektów nieruchomych lub jako fotograf mody, portretów lub redakcyjny fotograf? Są to tylko niektóre z dostępnych opcji. Jednak na tworzeniu pięknych zdjęć sam nie zrobisz kariery. Musisz tutaj umiejętnie połączyć formę sztuki jaką jest fotografia ze stroną biznesową, która jest potrzebna do osiągnięcia sukcesu.

Zacznijmy od najważniejszej kwestii. Musisz ustalić co chcesz robić. Nie tylko „jestem fotografem.” Właściwie każdy może być fotografem, z lepszym bądź gorszym skutkiem. Musisz znaleźć niszę rynkową w całej branży, która najbardziej Ci się podoba. Czy będziesz fotografował wesela? Czy może zainteresuje Cie fotografia reklamowa Wrocław?  Musisz być ekspertem w swojej dziedzinie. Fotografując na przykład żywność musisz doskonale wiedzieć, jaką kompozycję przybrać, aby zdjęcie spełniało swoją reklamową funkcję. Przedstawię Ci bardzo fajne ćwiczenie, które może Ci pomóc w wyborze określonej specjalności. Weź do ręki jakiś magazyn dotyczący fotografii, przeglądaj strony jedna po drugiej, rzucając tylko okiem na zdjęcia. Jeśli poczujesz, że pragniesz na któreś stronie się zatrzymać, ponieważ jakaś fotografia wzbudziła w Tobie duże zainteresowanie, to być może masz już odpowiedź 🙂

pack71

Kim jest twój klient?

Warto budować relacje biznesowe ze swoim klientem, tak aby kiedyś ponownie skorzystał z naszych usług. Dam Ci przykład, ktoś zatrudni Cię jako fotografa ślubnego. Jeśli utrzymasz relację z Młodą Parą, to powiedzmy, gdy będą spodziewać się potomstwa, możesz zaproponować im sesję ciążową! A może zainteresuje ich również fotografia noworodkowa Wrocław? Właściwie taki model biznesowy można odnieść do każdego rodzaju fotografii. Możesz np. wprowadzić newsletter na swojej stronie internetowe, lub prowadzić cykliczny meiling do swoich klientów informując o jakiś nowościach czy promocjach.

Nie ma magicznej kuli, która przepowie Ci czy osiągniesz sukces i będziesz miał długą karierę jako fotograf. Można jednak ogromnie zwiększyć szanse przez stosowanie podstawowych zasad biznesowych. Najważniejszą rzeczą do zapamiętania w każdym momencie jest to, że fotografia to rzeczywiście biznes a nie hobby. Mówię tu oczywiście o fotografii jako zawodzie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.